Az általunk forgalmazott hajak mind vágott, műszálmentes hajak, melyre garanciát vállalunk!
Jelen szerződés a termék megrendelésével lép hatályba, amit mind a Vevő mind az Eladó tudomásul vesz. A Vevő megrendelésével elfogadja a Vásárlási Feltételekben meghatározott feltételeket, azok tudatában adja le rendelését, fizeti meg a vételárat. A termék vásárlási árának ki nem fizetése vagy a Vásárlási Feltételek nem ismerete nem mentesíti a Vevőt vagy az Eladót a 2012/M0921 rendelet hatálya alól. Nálunk hagyott előleget semmilyen esetben sem tudunk visszatéríteni. Félretett hajat vagy el nem vitt hajat maximum 7 napig tárolunk.
Nálunk igénybe vett szolgáltatás esetén a Vevő tudomásul veszi, hogy kézi/gépi -tresszelés, tincsezési munka, valamint festés/levilágosítás folyamán súlyvesztésre sor kerül, ami az eredeti vételárat nem befolyásolja.
HAJ ÁPOLÁSA
A póthaj, különleges minden napos ápolást igényel, mivel nem kap tápértéket a hajhagymákon keresztül, mint az eredeti hajunk. Egy héten maximum 2-3 alkalommal érdemes meg mosni, minden nap nem, mert akkor gyorsan kiszárad. Hátra hajtott fejjel mossuk meg a hajunkat, és langyos vízben, a forró vizet kerüljük. Samponunk ne tartalmazzon gyümölcssavat, se alkoholt, mert az leoldhatja a keratint. Balzsammal kenjük át, öblítsük le, majd haj olajat is vigyünk fel rá szárítás után, ez ápolja és könnyebben tudjuk kifésülni. Vizesen ne fésüljük, csak száraz állapotban. Mikor szárítod, ne a legmagasabb hőfokot válaszd. Sörtés hajkefével ajánlott át fésülni.
A póthajnak nincs lehetősége önzsírosodásra, ezért fontos, hogy kezeld minőségi hajápoló szerekkel, melyek biztosítják a haj nedvességtartalmát, selymességét, fényét ezzel tartós és hosszú időre megőrizve a póthajak kiváló minőségét. Vannak kifejezetten hajhosszabbítás-dúsításra, póthajakra optimalizált termékek.
A 100% emberi haj ugyanúgy göndöríthető, vasalható. Fújhatsz rá lakkot, csillámot, zselét, habot. Ne felejtsd el lefekvés, illetve mosás előtt átfésülni. Figyeljünk arra, hogy az illesztett részekre (hajtőre), ne tegyünk balzsamot, pakolást mert a tincsek megcsuszhatnak. A hajvasalásnál, ill. a hajsütővasnál szintén vigyázni kell a hajtőnél illesztett részekre. Levilágosított vagy festett hajak a nagyobb igénybevétel miatt a hordási ideje megrövidül, mivel a haj szerkezete már nem tud regenerálódni.
GARANCIA
Az Eladó garanciát vállal a hajak eredetiségére. Garantáljuk, hogy a copfokban nincs fordult szálirányú hajszál (erről azonban bevizezéssel lehet meggyőződni), műhaj vagy állati szőr esetében forró vízbe mártással vagy hajszál égetés próbával lehet megbizonyosodni. A haj árának kiegyenlítését követően semmilyen reklamációt nem tudunk elfogadni. Mielőtt elvitelre kerül a haj, ellenőrizd a haj minőségét, mennyiségét, színét, valamint tincsezés esetén a tincsek számát. Távozás után a haj beazonosításának problémája miatt nem áll módunkba az áru kicserélése, sem a vételár visszatérítése. A hajak felrakása után kifogást nem áll módunkban elfogadni. Mielőtt a hajat felrakatod legyél biztos abban, hogy a haj valamint a felrakási technika megfelelő-e számodra. A hajat felrakás előtt mosással ellenőrizd, hogy megfelel-e. Már használt, vagy tőlünk való származás megállapíthatatlansága miatt hajat nem veszünk vissza. A haj nem előre gyártott termék, így mindegyük különböző módon reagál viselése során. Pl. töredezés, szálkásodás, hullámos lesz, vagy egyenes: Ezekre garanciát nem vállalunk. Festés előtt ajánlott egy tincset befesteni, mert mindegyik máshogy reagálhat vegykezelésre. Mivel mi hajak forgalmazásával foglalkozunk, ezért a kérésedre igényelt hajhosszabbítási munkára felelősséget valamint garanciát nem vállalunk.
A nem általunk szőkített illetve kezelt hajak után az Eladó garanciát nem tud vállalni. Amennyiben szőke hajat szeretnél kérd a mi segítségünket, hogy fodrászunk gyakorlott szakértelmével előre leszőkítsük a nálunk kiválasztott hajat az általad kívánt színre. A világosított, festett hajak többnyire előbb töredeznek, erre garanciát nem vállalunk.
A nem általunk feldolgozott hajakra, a garancia nem érvényes (vagyis hordott majd megunt, vagy más keze által már festett, elcsúfított hajakkal természetesen nem tudunk foglalkozni). A garancia nem érvényes azokra az esetekre amikor Valaki otthon, szakértelem nélkül megpróbálja leszedni magának a póthajat, illetve ha nem mi csináltuk a hajhosszabbítását.
POSTÁZÁS
Amennyiben a hajat postázva kérted, tehát előre nem tekintetted meg, mi minden esetben a tőlünk telhető legjobb tudásunk és tapasztalatunk szerint azt a hajat és színt küldjük neked, amit előzetesen telefonon vagy e-mailben kértél. Célunk, hogy te elégedett legyél. Kizárólag a haj színével kapcsolatban felmerült probléma esetén tudjuk a hajat kicserélni, amennyiben azt 7 napon belül jelzed. A vételárat semmilyen esetben sem térítjük vissza. A hajat utánvétel nélkül tudjuk csak átvenni. Miután a visszaküldött haj mennyiségét, valamint a haj minőségét rendben találtuk, úgy az új hajat 4000Ft kezelési költség felszámolása mellett, valamint az újrapostázási költséggel (kb. 3000 Ft) együtt, 30 napon belül utánvéttel tudjuk újraküldeni. Újból felmerülő probléma esetén cseregaranciánk érvényét veszti.
Általános Szerződési Feltételek
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) dokumentum tartalmazza a
www.hajbolt.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető online áruházban vásárló,
Honlapra belépő felhasználó (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit. Az
ÁSZF tartalmazza továbbá a Honlapon elérhető online áruházon keresztül történő vásárlás és
szerződéskötés feltételeit, valamint a szerződéskötés alapján létrejött jogviszonyra vonatkozó
feltételeket.
A Szolgáltató adatai:
Név: Manna Market Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1068 Budapest, Király u. 80. Fsz.11
Cg.: 02-09- 079315
Adószám: 24099145-2- 42
Nyilvántartja: Pécsi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszám: +3630-661- 4882
E-mail cím: manna.market.kft@gmail.com
Üzleti tevékenység postai címe: Manna Market Kft, 1068 Budapest, Király u. 80. Fsz.11
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem
tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Jelen ÁSZF rendelkezéseit,
illetve a Honlapon elérhető tájékoztatókat és egyéb információkat együttesen, egymásra
tekintettel kell értelmezni. Amennyiben a jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók és
egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát a Szolgáltató és a Vásárló
között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakult szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF
alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az az adott üzletágban a hasonló jellegű
szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás. A jelen
ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Szolgáltató és
Vásárló közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják. A Szolgáltató kijelenti, hogy
semmilyen magatartási kódexnek magát alá nem veti.
A szerződés nyelve magyar.
A Honlapon leadott megrendelés ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a
Vásárló és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli
szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem
megtekinthető.
Honlapon keresztül a Szolgáltató emberi (tehát eredeti) hajak értékesítését végzi valamint
csomagküldő, internetes kereskedelmet folytat.
Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató
nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a
szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító
szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért,
valamint az általuk közzétett tartalmakért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap
használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se
közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját
magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró
hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más
szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más
tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a
vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a
Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem
megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.
Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul
jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak
találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Szolgáltató egyéb jogainak korlátozása nélkül, amennyiben a Vásárló megsérti a jelen ÁSZF-
ben foglalt rendelkezéseket, úgy a Szolgáltató vele szemben jogosult figyelmeztetést küldeni
a Vásárló részére, a Vásárló fiókját felfüggeszteni vagy törölni, időlegesen vagy véglegesen
megszüntetni a Honlaphoz való hozzáférését, megakadályozni a Vásárló IP címét használó
eszközök Honlaphoz történő csatlakozását, felkeresni a Vásárló internetszolgáltatóját a
Honlaphoz való hozzáférés blokkolása érdekében, jogi eljárást indítani.
A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésből fakadó jogait, illetve
követeléseit másra átruházni. A Vásárló a továbbiakban is hivatkozhat azokra a kifogásokra,
illetve beszámíthatja azokat az ellenköveteléseket, amelyek az átruházásról szóló értesítéskor
már fennállt jogalapon keletkeztek.
A Szolgáltató írásbeli hozzájárulása nélkül a Vásárló nem jogosult a jelen ÁSZF alapján
létrejött szerződésből fakadó jogainak, illetve követeléseinek átruházására.
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás
elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak. Szolgáltató
kizárólagosan a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint
a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi
tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt
valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a
használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése
vagy kinyomtatása magáncélú vagy egyéb felhasználás céljából nem engedélyezett.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Honlap használata,
illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő
bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A
Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes
többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy
hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel
a „Hajbolt.hu” és „Hajkorona.hu” domainnevekre, az ehhez tartozó aldomainekre, a
Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes
reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának
kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére, forráskódjainak visszafejtésére
irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a
Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a
Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő
adatokat felülírni.
Ha a Vásárló a Honlapon keresztül bármilyen tartalmat közzétesz, úgy arra vonatkozóan a
Vásárló ingyenes, visszavonhatatlan, nem kizárólagos, területi és időbeli vagy egyéb
korlátozás nélküli, korlátlan alkalommal gyakorolható, harmadik személynek átengedhető,
átdolgozható, kép-vagy hangfelvételen rögzíthető, illetve számítógéppel vagy elektronikus
adathordozóra másolható.
Amennyiben a jelen szerződés hatálya alatt engedélyezett felhasználási módok a szerződés
hatálya alatt úgy változnak meg, hogy a szerződés megkötésekor ismert és a szerződésben
engedélyezett felhasználási módok megvalósulását hatékonyabban, kedvezőbb feltételekkel
vagy jobb minőségben teszik lehetővé, úgy a jelen szerződéssel megszerzett felhasználási jog
e megváltozott, illetve kibővült felhasználási módokra is kiterjed.
A Honlapon történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció, azonban Vásárlónak
lehetősége van regisztrálni a Honlapon.
Vásárló, ha regisztrálni szeretne, akkor a „Bejelentkezés” gombra kattintva az oldal
elnavigálja a regisztráció menühöz, ahol „Felhasználó név”, „Jelszó”, valamint „e-mail cím”
megadását követően a regisztráció megtörténik.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a
Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során
megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul
megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó
használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. Vásárló
vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak
érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A Honlapon keresztül a Vásárló megrendelést adhat le a Honlapon eladásra meghirdetett
termékekre. A leadott rendelést a Szolgáltató megközelítőleg 12 órán belül visszaigazolja e-mail útján,
munkanapokon pedig sms útján is. A Szolgáltató az adott napon 13:00 óráig leadott
rendeléseket még aznap, a 13:00 óra után leadott rendeléseket másnap tudja postára adni.
Budapest területén belül történő szállításra a megrendelés napjára is van lehetőség, akár 2
órán belül. A részletekről érdeklődj nálunk. A megrendelt termékeket a GLS futárszolgálat szállítja, 1 napon belül.
A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket
is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.
A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából
eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan
téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árért. Ilyen esetekben
a Szolgáltató nem köteles a terméket a Honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni.
Hibásan feltüntetett ár esetén, Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően
ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ
birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a terméket vagy sem.
A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, de legkésőbb
24 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely
visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás során megadott adatokat
(számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a
megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a
fizetendő végösszeget.
Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre, a visszaigazoló
e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a
nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül
nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. E
visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül,
mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az alábbi
jogszabályok vonatkoznak:
– Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
– Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
– A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet,
– A fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve
Fizetés banki átutalással: A Vásárló a rendelést követően a banki utaláshoz szükséges
adatokat a visszaigazoló e-mailben megkapja. Amint a Szolgáltató a rendelés összegét
megkapja (bankszámláján jóváírásra kerül), a termék kiszállítása ezt követően történik.
Bankban való személyes befizetés nem lehetséges, vagy amennyiben a Vásárló ezt a fizetési
módot választja, a személyes befizetés többletköltsége a Vásárlót terheli.
Fizetés utánvétellel: A termék ellenértékének kiegyenlítése történhet utánvétellel, így ez
esetben a Vásárló készpénzben köteles a futárnak kifizetni a megrendelésének végösszegét.
Fizetés személyes átvétel esetén: készpénzzel a Szolgáltató 1064 Budapest, Vörösmarty utca
25. sz. alatti üzlethelyiségében.
Szolgáltató a megrendelt termékekről a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a vásárlási
folyamat során megadott e-mail címre e-számlát küld.
Kiszállítás
A termék kiszállítását a GLS vagy MPL futárszolgálat végzi, a termék megrendelésétől
számított 1 (azaz egy) napon belül. Amennyiben késedelem merülne fel, a Szolgáltató a
Vásárlót erről értesíti.
Ha Vásárló sérülést tapasztal a csomagoláson, az átvétel során, akkor a futártól ne vegye át a
terméket és küldje vissza. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás, és a
sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató
díjmentesen biztosítja.
Szállítási díjak:
-Magyarország területén kívül: 2.000,- Ft utánvét esetén
– Magyarország területén utalás esetén: 1500,- Ft
Szállítási díjak külföldi szállítási cím esetén: a szállítási díj egyedi megállapodás alapján
kerül kialakításra, a Vásárló felveszi a kapcsolatot a Szolgáltatóval ennek egyeztetése
érdekében.
Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje a jelen ÁSZF-ben rögzítettek és a Honlapon
feltüntetettek szerint történik.
Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően
késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére
bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni.
Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása
szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési
időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje
(a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló
szerződés esetén
-terméknek,
-több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
-több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak,
-ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás
nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű
nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél
útján) a jelen ÁSZF-ben megtalálható elérhetőségek igénybevételével, a jelen ÁSZF
elválaszthatatlan mellékletét képező nyomtatványon. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása,
hogy elállási jogát az e pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának
megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az
erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a
Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy
telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi
figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott
küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan
késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi (postára adja vagy futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli.
Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék
visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség
nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó
elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget
is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a
Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem
kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a
kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési
módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót
semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha
szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő
lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a Vásárló személyére szabtak,
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza,
– olyan termék esetén, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható, a 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet 20. § (2) bekezdésében
meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadózástól függ
Kellékszavatosság
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a hibát a Vásárló a hibát a
szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett. Fogyasztói szerződés keretében
vásárolt termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel (teljesítés) időpontjától számított 2 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért,
amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a
Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést
Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt
elállásnak nincs helye. Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet,
az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
Szolgáltató adott okot. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. A
közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó a felelős.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a
terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával),
kivéve, ha a Vásárló által előterjesztett igény a dolog természetével vagy a hiba jellegével
összeegyeztethetetlen. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a
Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági
igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló
köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából –
elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem
minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre,
illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell
bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba
felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől
számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezik a 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet szerinti
mellékletek:
– Elállási/felmondási tájékoztató
– Elállási/felmondási nyilatkozat
– A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
(azzal, hogy Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet hatálya alá tartozna)
A Vásárló jelen ÁSZF-el együtt a mellékletek tartalmát is megismeri, az azokban foglaltakat
elfogadja.
Honlap
Szolgáltató a Honlap 95%-os rendelkezésre állását garantálja, éves szinten. A rendelkezésre
állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 2 munkanap időtartamú
tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató
előre értesítette Vásárlót a Honlapon.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét
időlegesen valamennyi Vásárló vonatkozásában – ideértve különösen hálózati szegmens,
becenév, e-mail cím, stb. – felfüggessze, vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntesse.
A Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a
jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségeken terjesztheti elő.
A Honlap üzemeltetője: Tárhelypark Kft. (székhely: 1122 Budapest, Gaál József utca 24., cg.:
01-09- 322570, e-mail: info@tarhelypark.hu, telefonszám: +361-700- 4140)
Panaszkezelés
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a
szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a
Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet –
melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi – vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra
vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg
megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az
intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén
Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita
Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és
kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes
Békéltet Testülethez is. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult
eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló
fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Ezen kívül lehetséges bírósági jogérvényesítés.
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók Honlap felületén
történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések
a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval
szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, az nem
eredményezi a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés érvényességét és a szerződés egyéb
rendelkezései továbbra is hatályban maradnak. A szerződés hatályban maradó rendelkezéseit
úgy kell értelmezni, hogy az a Szolgáltató és a felhasználó eredeti akaratát leginkább
tükrözze.
Jelen Általános Szereződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2018.04.14.
Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön
jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő:
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi,
b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék
átveszi,
c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton
küldött levél útján) az alábbi címre:
Név:
Postai cím:
Telefonszám:
Fax szám:
E-mail:
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
„Ön internetes oldalunkon is (www.hajbolt.hu) kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-
mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb
nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón
(például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.”
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,
amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési
mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig
visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt
visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni
Ön köteles számunkra számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A
határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék
visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. A termék visszaküldésének közvetlen
költségét Ön viseli.
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Hajbolt.hu hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön
is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban
Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy
a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
a …. * vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.